Úžasný objav proti starnutiu, ktorý podľa odborníkov, by si zaslúžil Nobelovu cenu

—————————————————————————————————————————————————————

                                                         AKTUÁLNE
Som toho názoru, že sa nemôžeme nezastaviť nad nehoráznosťou firmy Monsanto. Násilne a nekalými spôsobmi pretláča svoje GMO produkty, ktorých škodlivé dôsledok na naše zdravie a zdravie našich detí, si ešte ani nevieme v plnej miere zhodnotiť.
Poznámka: Ak by na stránke www.vsetkoogmo.sk ešte neboli zverejnené podrobnosti sobotňajšieho pochodu v Bratislave, potom viac o programe môžete čítať na : https://www.facebook.com/events/553069061417280/?ref_newsfeed_story_type=regular
————————————————————————————————————————————————————–

Pokračovanie hlavného článku.

Preklad, výpis: Elmira Mezei
Zdroj: The Amazing Anti-Aging Discovery Experts Say Deserves the Nobel Prize
Dr. Mercola 2010 december 6.

Život sa dá predĺžiť a v starobe môžeme zostať zdravý jednoduchou zmenou stravy, ktorá zapne gén „mladosti“.. Pani profesorka Cynthia Kenyon – ktorá by podľa mnohých odborníkov mala dostať Nobelovu cenu za výskumy v oblasti starnutia- objavila, že uhľohydráty bezprostredne ovplyvňujú gény, zodpovedné za mladosť a dlhý život.

Manipuláciou génov hlístov, pani Kenyon bola schopná šesťnásobne predĺžiť ich život. Gény, kontrolujúce dlhovekosť červov, sa taktiež dajú nájsť u myší a potkanov, a pravdepodobne aj u opíc a človeka. Profesorka objavila, že ak vypneme gén, kontrolujúci inzulín, ten automaticky zapne jeden druhý gén, ktorý sa zachová ako elixír života.

Správa The Daily Mail:
„Gén, ktorý profesorka objavila, podnietila ju k tomu, aby drasticky zmenila vlastnú stravu obmedzením konzumácie uhľohydrátov. Robila to k vôli tomu, lebo uhľohydráty podnecujú organizmus na väčšiu produkciu inzulínu ( na eliminovanie extra množstva krvného cukru), a takto druhý gén, „elixír“, sa nevie zaktivizovať.“

Dr. Mercola – komentár:
Je zaujímavé, že konvencionálne média ako sú schopné takú základnú vec predniesť tak, ako keby to bolo úplne nové. Viac než desať rokov upozorňujem svojich čitateľov na to, aby sa vyhli cukrom a obilninovým uhľohydrátom, aby boli zdravší a mali dlhý život. Spolu s tým, je veľmi dobrá správa, že táto téma sa konečne dostáva do pozornosti, akú si zaslúži.. Ako vedu stále viac dobieha, stále viac a viac ľuďom padá sánka.

Ako sa v článku The Daily Mail dočítame , výskumy potvrdzujú, že „faktor rastu inzulínového charakteru je úzko spätá s mnohými rakovinami, a že vysoká hladina inzulínu, kvôli vysokej konzumácii uhľohydrátov, je príčinou väčšiny civilizačných chorôb“. Mnohí to ešte stále nechápu. Ako konštatuje The Daily Mail, tento predpoklad ide proti „ 30 rokov starým zdravotným odporúčaniam, podľa ktorého by sme mali znížiť príjem tukov, a v záujme zabezpečenia energie pre chod organizmu, by sme mali konzumovať veľa komplexných uhľohydrátov“.

Presne toto oficiálne zdravotné odporúčanie je hlavnou príčinou, že obezita, cukrovka a výskyt rakoviny sú tak rozšírené v USA a iných vyspelých štátoch.

Inzulín, je jednou z hlavných zrýchľovačov starnutia, a ovplyvňuje mnoho iných telesných funkcií, ktoré všetky ovplyvňujú dĺžku života.
Inzulín napr.:
• Zmení činnosť mnohým hormónom
• Stimuluje sympatický nervový systém
• Vedie k vazokonstrikcii (vlast.pozn. zmrštenie, zúženie ciev)

Moderné výskumy ukazujú, že ako skracujú uhľohydráty dĺžku života

„Tento výskum priniesol revolučné chápanie v ponímaní starnutia – hovorí Jeff Holly, profesor klinických vied Bristol Univerzity. Pred desiatimi rokmi sme mysleli, že starnutie je pravdepodobne výsledok jedeného pomalého úpadu, ale profesorka Kenyon ukázala, že tu ide skôr o génmi kontrolovaný mechanizmus.“

Predtým som už viac krát písal o tom, že strava môže prepísať genetickú náklonnosť k niektorým chorobám, a tento výskum potvrdzuje tento predpoklad, pretože konzumácia uhľohydrátov ovplyvňuje aj zapnutie aj vypnutie dvoch dôležitých génov.
Profesorka Kenyon pracovala s hlístami, ale jej výskumy reprodukovali vo viacerých laboratóriách sveta na potkanoch, myšiach a opíc. U človeka sú taktiež prítomné tieto gény, teda výsledky sa vzťahujú aj na človeka. Najzaujímavejším aspektom objavu profesorky je nie len to, že tieto červy žili šesť krát dlhšie, ale, že do konca svojho života zachovali svoje zdravie a mladistvú energiu.
Niektoré štúdiá preukázali, že aj znížením kalorického príjmu sa dá predlžiť život. S týmto je problém len v tom, že mnohý nechápu, že podstatou je kalorická redukcia stravy pochádzajúca z uhľohydrátov!

„Gén, kontrolujúci inzulín, sme vtipne pomenovali Grim Reaper-om (Zubatá Grim), lebo keď zapne, dĺžka života sa skráti. Druhý, „elixír“ gén (oficiálne pomenovanie DAF 16), prináša mnoho úžitkov proti starnutiu. Počas výskumu sme mu dali meno „sladký šesťnásťročný“, lebo červy zmenil na mladých. „Posiela veľa inštrukcií regenerujúcim génom“- hovorí profesorka Kenyon“. Zosilní optimálnu funkciu anabolických bielkovín pre kožu a svalstvo, aktivizuje ochranný mechanizmus imúnneho systému proti infekciám a vypne gény, aktívne sa podieľajúce v procese tvorby rakoviny“.

Zvýšená hladina inzulínu – hlavná príčina predčasného starnutia a smrti

Mechanizmus je jednoduchý:
1. Príliš veľa cukru/obilnín sa dostane do organizmu, ďalej
2. je príliš málo pohybu
Aj skoršie vyšetrenia dokazujú to, že stravy bohaté na cukry a obilniny, sú hlavnými príčinami obezity, a že štíhlosť je kľúčovým faktorom dlhého života.
Bohužiaľ, mnohí lekári a prírodní liečitelia ešte stále nie sú si vedomí zásadnej úlohy inzulínu, týkajúcej sa zdravia.
Je dôležité pochopiť to, že dôkladné pochopenie úlohy inzulínu je najviac, čo môžeme urobiť v záujme optimalizácie nášho zdravia.

Fruktóza je deštruktívna pre zdravie a predčasne nás pošle na druhý svet

Popri obilninách fruktóza, predovšetkým kukuričný sirup s vysokým obsahom fruktózy, je najhorší stravovací element (v súčasnosti, potravinársky priemysel s týmto sladí všetko):
• Zničí citlivosť na inzulín
• Premení sa na tuk v našom organizme
• Je príčinou glykácie a zápalov, čo urýchli starnutie ( Vlastná pozn. glykácia je náhodný proces, ktorý narúša funkciu biomolekúl; existujú Exogénne a endogénne glykácie; glykácia je prvým krokom vo vývoji Alzheimerovej choroby,rakoviny, periférnej neuropatii-napadnutie myelínu, senzorických strát, napr. hluchota…)

Glykácia, ( keď cukor sa viaže k bielkovine) je popri ixidácii jedna z najdôležitejších molekulárnych mechanizmov, ktoré poškodzujú organizmus, urýchľujú starnutie, zvyšujú úroveň zápalu. Žiaľ, tento proces zanechá za sebou v organizme mnoho „bojových poškodení“ , napr. v artériách zjazvenie tepien – zhubný povlak, tzv. plaky Niet sa čo čudovať tomu, že je také úzke spojenie medzi cukrovkou a srdcovým ochorením.

Vieme, že fruktóza hrá dôležitú úlohu pri vzniku nasledovných chorôb:
• Inzulínová rezistencia a obezita
• Zvýšený krvný tlak, krvné lipidy, LDL cholesterol
• Choroba pečene
• Rakovina
• Artritída
• Dna (Lámka)

Odporúčanie fruktózy

V každom prípade odporúčam, aby CELKOVÁ denná dávka fruktózy neprekročila 25 gramov (zodpovedá to 2 ks jabĺk, ale netreba sa zľaknúť, jablko obsahuje z pomedzi ovocí najviac fruktózy. Napr. 25 gramov fruktózy obsahujú 4 ks pomarančov, 18 ks marhúľ, alebo 8 šálok malín. Pretože Mercola hovorí o celkovom množstve fruktózy, sem patrí aj zelenina, kt. ale obsahujú podstatne menej fruktózy – pozn. Elmiri).
Ale najmúdrejšie sa zachová ten, kto celkový denný príjem fruktózy neprekročí, alebo udržiava pod hladinou 15 gramov, hlavne vtedy, ak má niekto vysokú hladinu kyseliny močovej, ktorá sa považuje za prediktívum toxicity fruktózy. ( Toto odporučenie sa vzťahuje na tých, ktorí konzumujú fruktózu v latentnej forme, tj. pijú ovocné šťavy alebo sladené osviežujúce nápoje – pozn. Elmiri).

Zníženie príjmu uhľohydrátov a pohyb, pramene mladosti

Športovanie a pohyb pomôže získať späť citlivosť na inzulín. Pohyb nesie v sebe tie isté výhody, ako relatívne zníženie kalórií:
• Zlepšenie citlivosti na inzulín
• Pokles objemu tuku
• Zníženie rizika rakoviny

Mnoho vyšetrení viacnásobne dokázali, že pravidelný telesný pohyb pomáha predísť vysokému krvnému tlaku (hypertensia), obezite a vytvoreniu choroby srdca. Taktiež sa ukazuje veľmi vzrušujúcou výskumnou oblasťou to, že intenzívne intervalové cvičenie, cez stimuláciu humánneho rastového hormónu (HGH), zvyšuje dĺžku života.

Bežia úspešné výskumy na zvrátenie procesu starnutia, zatiaľ na potkanoch. Je teda dôležité, kým sa tieto techniky stanú aj pre ľudí dostupné, aby sme udržiavali náš organizmus v dobrom zdravotnom stave, ktorého najdôležitejším elementom je udržanie citlivosti na inzulín a leptín, respektíve ich obnovenie.
Poznámka vlastná: dodajme k tomu, že aj strava bez GMO!

Zdroj: Gábor Szendi

—————————————————————————————————————

Tento raz prinášam recept od Beáty:    Burger mířící k dokonalosti

Celý popis môžete prečítať, ak kliknete na Beátu.   Prajem dobrú chuť!

 

 

 

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


dve × = 16

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Tieto stránky využívajú Cookies. Prečítajte si podrobnejšie informácie , ako používame cookies na týchto webových stránkach. Podrobnosti

Na základe zákona EU je povinné upozorniť návštevníka tejto web stránky, že web používa Cokkies. Ak s tým nesúhlasíte, potom vhodným nastavením Vášho prehliadača, zakážte ukladanie Cookies. http://www.mcafee.com/common/privacy/consumer/slovakian/cookie_notice/

Zatvoriť